26 septembre 2019

Heure: 11h30

Détails supplémentaires

Alfred Galichon est ingénieur, économiste et mathématicien. Il est depuis 2015 professeur à la New York University à New York, dont il dirige également l’implantation parisienne. Il a été auparavant professeur à l’École Polytechnique puis à l' Institut d'études politiques de Paris.

Retrouvez son site web ici.
Voici de le résumé en anglais de l'article qu'il présentera :

"We propose an alternative notion of non-transferable utility (NTU) stability in matching models that relies on money burning. Our model captures an exchange economy with indivisible goods, fixed prices, and no centralized assignment mechanism. In these models, a non-transferable numeraire (e.g., time) becomes the competitive market-clearing device and enforces the property of equal treatment: two identical individuals will end up with the same equilibrium payoffs. First, we provide a precise connection between our proposed equilibrium concept and the usual NTU stability. Second, by introducing a random utility component, we obtain an NTU counterpart to Choo and Siow's (2006) model. Finally, we provide a dynamic interpretation of the proposed equilibrium concept in a stationary model of market clearing with queues."

Retrouvez l'article en entier ici.